jak tanio wysyłać paczki

Obniżenie kosztów wysyłki paczek jest istotne zarówno dla nadawcy, jak i adresata. Klient e-sklepu może zapłacić mniej za przesyłkę, a sklep zyska zadowolonego klienta i obniży swoje koszty. Dlatego wciąż szukamy sposobów, dzięki którym możliwe będzie ograniczenie wydatków związanych z pakowaniem i wysyłką. Zastanawiasz się, jak tanio wysyłać paczki i którego przewoźnika wybrać? Dowiedz się, co wpływa na ostateczną cenę nadania przesyłki i jak możesz ją obniżyć!

Pakuj swoje paczki tanio i bezpiecznie.

Jak tanio wysłać paczkę? Co wpływa na cenę?

  • waga gabarytowa – co to jest i jak policzyć
  • waga rzeczywista
  • kształt paczki
  • oferty różnych przewoźników
  • rodzaj umowy z przewoźnikiem – czy stała umowa i jaka?
  • integratorzy usług – alternatywą dla stałych umów
  • koszt opakowania

Zwróć uwagę na wagę, kształt i wymiary przesyłki

 Waga gabarytowa – czym jest i jak ją policzyć

Na koszty przesyłki bezpośrednio wpływa waga gabarytowa czyli ... objętość przesyłki wynikająca z jej wymiarów i co ciekawe nie ma ona nic wspólnego z rzeczywistą wagą nadawanej paczki. Z pojęciem wagi gabarytowej spotkasz się w cennikach niemal wszystkich firm kurierskich. Jak obliczyć wagę gabarytową, zwaną też wagą wolumetryczną lub objętościową? Wzór jest dość prosty i wynika z pomnożenia wymiarów paczki przez współczynnik przeliczeniowy danego przewoźnika:

  •  Waga gabarytowa = długość (cm) X szerokość (cm) X wysokość (cm) paczki / współczynnik przeliczeniowy przewoźnika

 Waga objętościowa podawana jest w kilogramach i (uwaga !) w kolejnym kroku jest zestawiana jest z rzeczywistą wagą przesyłki. Ostatecznie do ustalenia opłaty wybierana jest wyższa wartość.

 Oto kilka przykładów wyliczenia w różnych firmach kurierskich.

  • Waga gabarytowa DPD - wysokość x długość x szerokość/ 6000
  • Waga gabarytowa InPost - wysokość x długość x szerokość / 6000
  • Waga gabarytowa DHL - wysokość x długość x szerokość. / 4000
  • Waga gabarytowa UPS - wysokość x długość x szerokość / 5000
  • Waga gabarytowa FedEx - wysokość x długość x szerokość / 4000
  • Waga gabarytowa GLS - wysokość x długość x szerokość / 6000

 Dlatego do ustalenia kosztów wysyłki paczki, konieczne będzie przede wszystkim ustalenie jej wymiarów i wagi, a następnie zestawienie z cennikiem wybranej firmy lub porównanie ofert różnych kurierów.

 

Waga paczki a cena nadania

Waga rzeczywista przesyłki, jak wspomnieliśmy powyżej, może wpływać na cenę, jeżeli przewyższa tzw. wagę gabarytową. Pamiętaj też, że przewoźnicy stosują limity wagowe. Ich przekroczenie może uniemożliwić nadanie lub znacząco podnieść koszty. Dlatego czasem należy wziąć pod uwagę, czy tańsze nie będzie podzielenie zawartości ciężkiej przesyłki na dwie lub nawet trzy mniejsze paczki. Pamiętaj, że paczkę należy zważyć już po zapakowaniu. Opakowanie też waży, dlatego zalecamy stosowanie lekkich opakowań z tektury – tzw. pudełek kartonowych czy kartonów.

 

Maksymalny wymiar przesyłki kurierskiej

Podobnie jak z wagą paczki, kurierzy stosują limity dot. wymiarów. Na przykład w DPD standardowa paczka krajowa ma następujące ograniczenia:

Maksymalna długość (najdłuższy bok): 150 cm

Wysokość + szerokość + długość <= 300 cm

Dopuszczalne parametry paczki krajowej: 50 kg

Paczka o kształcie prostopadłościanu, z którego nie wystaje żaden ponadwymiarowy element

 

Kształt paczki a koszty przesyłki

Kształt paczki również stanowi istotny parametr. Większość przewoźników oczekuje, że będzie to regularny prostopadłościan, dlatego polecamy używanie pudeł kartonowych. Stosowanie kartonów uwolni nas od ewentualnych wątpliwości czy przesyłka na właściwy kształt. Pamiętaj jednak aby nie przeładować opakowania, bo wtedy może ono zmienić swój kształt. Nieregularność paczki może spowodować zakwalifikowanie jej do przesyłek specjalnych i wtedy cena będzie już zupełnie inna.

 

Różni przewoźnicy, różne ceny usług kurierskich

Zanim zaczniesz nadawać paczki sprawdź oferty różnych firm. Mogą się one różnić nie tylko ceną, ale także wymogami względem przesyłek (maksymalne wymiary, waga, różne rodzaje przesyłek, dodatkowe opłaty itp.)

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • prześledzić aktualne warunki i cenniki na stronach poszczególnych przewoźników (zmieniają się dość często)
  • skorzystać z usług tzw. integratorów takich jak np. Furgonetka, Apaczka KurJerzy czy Allekurier

Pierwsza opcja pewnie będzie przydatna do nawiązania dłuższej i stałej współpracy, co ma sens w przypadku sklepów internetowych i firm, które nadają codziennie wiele przesyłek. Pamiętaj, że warunki umów długofalowych możesz negocjować i zyskać naprawdę wiele.

Jeżeli nadajesz paczki nieco rzadziej, to zdecydowanie łatwiej i taniej będzie to robić poprzez serwis integratora. Wystarczy, że wpiszesz wszystkie dane dot. przesyłki, a serwis poda Ci ceny u różnych przewoźników, pozwoli nadać przesyłkę i wydrukować etykietę. Z integratorami także możesz negocjować ceny, jeżeli regularnie nadajesz przesyłki. Zaletą jest też brak długoterminowych zobowiązań. Zapłacisz tylko za zrealizowane wysyłki.

 

Opakowania wysyłkowe

Istotnym elementem kosztowym są opakowania i to nie tylko w kontekście ich ceny.

O właściwym kształcie i wymiarach paczki już wspominaliśmy. Klienci i kurierzy niechętnie patrzą na foliopaki i prowizoryczne opakowania, w których łatwo o uszkodzenie zawartości. Bezpieczeństwo wysyłanego towaru zawsze powinno być priorytetem. Uszkodzenia to straty i niezadowolenie odbiorcy, czego z pewnością chciałbyś uniknąć. Pod tym względem doskonale sprawdzają się opakowania z tektury, czyli popularne kartony, które znajdziesz w naszej ofercie. Część z nich jest specjalnie przystosowana do sprzedaży wysyłkowej poprzez łatwą do składania i otwierania konstrukcję, paski klejowe do bezproblemowego zamykania i ewentualnych zwrotów czy samoformujące automatyczne dno. Ceną wyróżniają się natomiast pudełka klapowe, są tanie i proste w użytkowaniu.

Wszystkie nasze opakowania z tektury falistej są przyjazne dla środowiska, wyprodukowane z materiałów odnawialnych, w pełni biodegradowalne i nadające się do ponownego recyklingu. Charakteryzują się też estetyką. Względy ekologiczne i wrażenia podczas rozpakowywania są coraz ważniejsze dla klientów i warto zwrócić na to uwagę. Kartony są też optymalne kosztowo. Warto dobrać odpowiednie rozmiary, aby nie przepłacać za transport powietrza.

 

Jeśli szukasz odpowiednich opakowań dla swojej firmy lub do prywatnych potrzeb, możesz je wybrać i kupić od ręki w eSklepie Smurfit Kappa. Znajdziesz tu różne rodzaje opakowań wysyłkowych, kartonów klapowych i innych opakowań w atrakcyjnych cenach.